Publiczna Szkoła Podstawowa
w Mokrzyskach

• Anna
  • aktualności - blog

W dniu 16 maja 2023 r. uczniowie klas 4a i 4b udali się na wycieczkę, której celem było poznanie krajobrazu i zabytków Ojcowa i Pieskowej Skały oraz zwiedzenie Ojcowskiego Parku Narodowego.

Wycieczkę rozpoczęliśmy od oglądania ruin zamku w Ojcowie. Dzięki naszej pani przewodnik mogliśmy dowiedzieć się wielu ciekawych faktów na temat zamku i powstania nazwy miejscowości Ojców. Następnie udaliśmy się do Muzeum Przyrodniczego, w którym obejrzeliśmy film 3D ukazujący etapy powstawania krajobrazu Ojcowskiego Parku Narodowego oraz mogliśmy podziwiać najbardziej charakterystyczne gatunki zwierząt, roślin i grzybów tego terenu.

Po dużej dawce wiedzy udaliśmy się do Groty Łokietka - największej na tym terenie jaskini. Jest to także jedna z najbardziej znanych polskich jaskiń, co związane jest z legendą, według której w niej to miał ukrywać się przyszły król Polski - Władysław Łokietek. Następnie udaliśmy się na spacer, w czasie którego mogliśmy podziwiać walory krajobrazowe parku. Spacerując Doliną Prądnika, podziwialiśmy ostańce takie jak Brama Krakowska.

Na koniec pojechaliśmy się do Pieskowej Skały, gdzie mogliśmy zobaczyć Maczugę Herkulesa - najbardziej rozpoznawalną skałę na terenie całej Jury oraz poznać zabytki
i historię zamku w Pieskowej Skale.

Nasza wycieczka z pewnością zapadnie nam na długo w pamięci i już planujemy, gdzie pojedziemy w następnej klasie.